dc.contributor.advisor | Güçhan, Naci | |
dc.contributor.author | Ergül, Reha Recep | |
dc.date.accessioned | 2014-11-12T10:40:11Z | |
dc.date.available | 2014-11-12T10:40:11Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/10025 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 91611 | en_US |
dc.description.abstract | Türk sinema'sında henüz sesli film çekimine uygun teknik bir alt yapı kurulamamıştır. Birkaç örnek dışında, Türkiye'de tüm filmler sessiz olarak çekilmektedir. Teknik alt yapı ile birlikte düşünsel alt yapının olması, sinemanın bir sanat ve endüstri olarak potansiyalinin farkına varılmamış olmasını ve gelişmiş bir sinema kültürünün eksikli- ğini gösterebilir. Film ses kayıt ve kurgu tekniklerinde önemli gelişmeler olmak- tadır, ses kayıtı, tek izden (mono) çok ize (Dolby stereo) ve sayısal (digital) ize dönüşmüştür. Bununla birlikte, film ses kurumlarında da önemli gelişmeler olmaktadır; özellikle, feminist kuramcıların film sesine yönelik psikanalitik çalışmalarına sıkça rastlanılmaktadır. Bu çalışma, sinemasal sese uygun bir kuram sağlamasa da, film sesinin teknik ve kuramsal analizi bir bütünlük içerisinde yapmayı a- maçlanmıştır. Bu da, Türk sinema ses uygulayımcılarının, yönetmenlerin ve kuramcılarının yaratıcı çalışmalarını değerlendirmelerine yardımcı olabilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sinema tekniği | en_US |
dc.title | Sesli film çekimi ve film sesi : teknik ve kuramsal analiz | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 182 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |